2010-02-09

平衡点

当工作太多的时候,我的知觉开始麻木。
我知道自己的能力不够,于是努力去做。
但是当一切只是用牛的力量去做,我的脑袋就对很多的感觉麻木。
没有同情心,没有同理心,没有爱心,没有爱帮助别人的心;
说出来的话,有时侯冰冷得自己都吓一跳;
因为似乎没有那么多的心,我才不用做更多我已经(好像)没有办法做的事情。
但是我不喜欢那样的自己。
失去“心”,还凭什么谈育人?
我讨厌这两天的自己。
但是我好像有心无力。
找不到平衡点。
-------
繁忙的都市让人冷漠。
那是不是能够给我更多力量打破定义?
-------
我需要一点时间。

4 条评论:

Tze Yik 说...

人总是有疲惫的时候,只要不断的审查自己,就能保持一个赤子之心~

Angie 说...

这个要用英文说才说得清楚。
What you are experiencing is a phase in your career. you have been trying too hard and putting in your best. Hence you felt burnt out. Teaching is about running marathon, not 100m sprint. so we need to pace ourselves well and have sufficient rest. sometimes, it doesnt hurt to do do less than what you are capable of. i once read something which gives me a wake up call. "If you want to learn to endure more pressure, you need to learn to rest". What you are going through, i have been through in the early years of my career too. there are many times i lost focus and want to give up. however, like you said, given time, you will find the balance and you will be on your foot again.
朋友,如果忙不过来就喊一下,大家七手八脚的一定能帮上什么的。大家分担一下!不然,找个人吐吐闷气也是可以!
大家加油!

harriet aka 晴 说...

TY,嗯.
ANGIE,谢谢你。由衷的。给我一点时间,相信我会找到平衡点。

LeMontEA 说...

如果找不到平衡点,也不用緊,有天它或許静静地来到。。。別想太多 :)

新年快樂、身体健康!